söndag 21 juli 2013

SM summering

Körde SM i XCO igår nere i Södertälje. Slutade på en 10:e plats. Vann gjorde Mattias Wengelin. Stort Grattis!!! Imponerande kört!!! Målsättningen var topp 10 , så det känns på nåt sätt skönt att jag klarade den efter ett minst sagt struligt cykel år. Hade ändå förhoppningar om att kunna köra lite bättre än så. Men igår var jag inte bättre. Stod i tredje startled och fick en dålig start. Sen var det bara till att köa första varvet. Stressade mig upp till en 8:e plats efter drygt halva tävlingen, men den uppkörningen fick jag sota för på slutet. Dalade en par placeringar på slutvarven. Jag hade behövt en monsterstart och sen kunnat dala lite i resultatlistan för att kunna få till en bättre placering. Men den förmågan fanns inte.
Luften brukar normalt sett gå ur mig efter ett SM, då jag brukar satsa extra hårt på den tävlingen. Då har det oftast gått bra och jag har liksom varit lite nöjd med det och inte tittat så mycket framåt.
Nu är jag inte helnöjd och har redan börjat tänka på vilket nytt race jag skulle vilja lägga lite extra krut på. Kanske jag inte har den där xc kapaciteten att ligga nära rött i 90 minuter just nu. Jag känner mig ändå i skaplig form och minst lika snabb som förra året, då jag var topp fem på alla långlopp jag körde. Kanske gubben ska testa ett långlopp ändå..... Fast det bär emot. Hade ju bara tänkt åka xc i år.
Inte helt omöjligt att gubben ändrar lite på sina planer
Vi får se hur det blir , vore lite kul och testa.



Bild lånad från Jesper Andersson
Klicka på bilden, så kan ni kolla in lite fler fina bilder från igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar