onsdag 3 juli 2013

Jaha, då kör vi då!!!

SM eller inte SM i år??
Jaaaaa, det är klart jag kör SM.
Nej inte så klart om du frågade mig för 2 timmar sen, men nu har jag bestämt mig, trots allt strul med skador och lite tävlande och träning i år. Nu känns det faktiskt ganska bra att jag bestämt mig. Men det var faktiskt först idag, som kroppen kändes hel igen efter allt vurpande. Ca 2 veckor med hård träning väntar nu inför SM och jag hoppas att jag kan komma i hyfsad form ändå. Jag är nu 42 år fyllda och vet att jag blir inte snabbare med åren. Jag åker ändå ner till SM för att göra mitt livs lopp med den form jag har då och hoppas kunna vara en bra förebild för alla yngre cyklister som är på väg upp.
Idag kördes ivf ett fint intervallpass med 4st 4 minuters intervaller först och sen fyllde jag på syranivåerna med några 30 sekundare. Kan inte påstå att jag var pigg, men viljan att ta i finns. Fokus nu kommer att ligga på MTB träning i skogen och en hel del intervallträning blandat med allmän styrka och benstyrka. Ja, dvs det som behövs för att kunna köra fort i ca 90 minuter.
Ska försöka vara duktig på att uppdatera bloggen nu dem här sista veckorna innan SM för er som är intresserade av att följa mina förberedelser.



Naturligtvis har jag komponerat ihop en bra "SM träningsbana"
Hej hopp, nu håller vi stumt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar