måndag 14 februari 2011

Träning del 1

Tänkte försöka återberätta lite från tidigare år, hur jag tränat och vilken effekt det har gett för mig.
Jag är till att börja med inte utbildad inom träning. Så se inte det här som vetenskapligt. Jag tror dessutom att många reagerar olika på samma sorts träning.
Till att börja med, kan jag säga att generellt så har jag alltid varit i bra form om kroppen har varit hel och om jag kunnat hålla mig frisk en längre träningsperiod. Så det är nog bland det viktigaste. Träna, ät, vila mycket så blir du bra..... Enkelt. Ja under mina första år då var jag långa perioder utomlands på vintrarna och tränade väldigt mycket mängd. Sällan några veckor under 25 timmar. Då gjorde vi inget annat tränade, åt och vilade. Jag var oftast väldigt uthållig och stark efter en sån resa. En vecka bestod oftast av 4 distanspas,2 löp pass och en vilodag. 2 av distanspassen var rejält kupperade. Jag tror vi ganska naturligt fick in den högintensiva träningen där.man var enkelt sagt tvingad att ta i s en idiot för att överhuvudtaget ta sig upp för backarna.
Forts följer.......


1 kommentar: