onsdag 16 februari 2011

Träning del 3

Tja igen. Ja vad hände med min kropp, då jag lade om träningen ganska rejält. Jag tror jag hittade en lagom nivå på antalet träningstimmar för mig. Jag var sällan sjuk eller nere i några svackor. Jag kunde tack vare att jag minskade på antalet timmar fokusera mer på att bli duktig på att ha lättare för att växla tempo och ha en hög högsta nivå. Dvs kunna cykla riktigt fort kortare sträckor. Jag hade helt plötsligt ett anfallsvapen och hade kapacitet att kunna avgöra en tävling. Det hade jag inte haft förut, så nu byttes många andra platser ut mot första. Jag körde detta upplägg fram till 2006.
Sen hade jag ett sabbatsår under 07 då vi byggde hus och jag började jobba heltid. Under byggtiden läste jag ett reportage om högintensiva intervaller och styrketräning. Den typen av träning är inte lika tidskrävande och kanske skulle kunna passa mig?
Läs mer i del 4




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar