torsdag 4 juli 2013

I dag var det bara att ställa in skorna!!




Ett gammalt klassiskt ordspråk, som man ska passa sig för att använda...
Men idag gjorde jag ett försök på att bräcka mitt gamla rekord på 9km MTB Spåret i Högbo. Förutsättningarna banmässigt var riktigt bra. Torrt, finväder, nyklippt och ingen vind. Mitt tidigare rekord, som jag lyckades ta förra året var på 19:21. Idag drämde jag till med 19:11 !!! Putsade rekordet med 10 sek. Jag trodde inte alls att jag hade den formen nu, men det kändes bra när jag värmde och ställde in mig på att nu ska jag fan ner under 19 minuter. Men nu är det bara 11 sek kvar!! . Jag har kört den här banan hundratals varv. Så jag vet exakt hur hårt jag kan gå på i alla kurvor. En halvtaskig dag med dålig tajming, ja då är det kört, det känns redan efter några hundra meter. Nu ska jag fundera ut vart jag ska kapa dem där sista 11 sekunderna.
Dax för ett skönt morgondistans pass i morgon bitti. Avfärd 06.00.
Än så länge följer jag min SM träningsplan. Håll stumt!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar