torsdag 21 mars 2013

Tävlingshjulen snart färdiga

Åkte på magsjuka natten mot onsdag, inte kul. Har med nöd och näppe lyckats kravlat mig in i matchen igen nu. Kroppen är fortfarande matt, men jag gör framsteg. Men det var väl inte om nån jävla magsjuka ni ville läsa.



Idag nästlade jag ihop mina tävlingshjul för året. Lagomt terapi jobb då jag var hemma från jobbet idag. Har byggt hjulen på Funworks nav. Anledningen till att jag valt dem är att dem är hyfsat lätta(400 gram fram&bak). Lätt servade och bra pris. Ekrarna är blanka Sapim superspokes. Dem är lätta!!!! 260 gram för 64st. Dem har tydligen oxå andra bra egenskaper,men dem är inte billiga. Fälgarna är en allmountain version i carbon. Dvs lite bredare fälg. Väger in på 360 gram/st. Inte skitlätta, men dem ser riktigt bra ut och det är stor skillnad på vridstyvheten mot en alufälg.
Nu är hjulen bara ihopnästlade och inte helt uppspända än, men hoppas på att få klar dem helt i helgen, så att man får komma ut och provköra mästerverken snart.
Totalvikten för båda hjulen landade på 1400 exakt.





Grym bredd på fälgen, ska bli kul att se vilken skillnad det gör.


Det är bara det att....det kommer ta ett tag innan det går att cykla i skogen i dem här regionerna. Har nyss vart ut och skottat snö igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar