söndag 10 mars 2013

Skidåkning med Kungen!!

Har vart en lugn helg, med lugn träning över helgen. I lördags ca 1 timmes skidåkning med Fredrik Eriksson. Vi hade mycket att prata om och därför blev farten inte så ansträngande utan mer i behagligt snacktempo. Mycket trevligt pass och alltid lika roligt att träffa på den alltid lika glada Freddan. Vi konstaterade att vi tyvärr inte kommer få möta varandra på nån tävling förutom SM under 2013. Freddan satsar ju på långloppscupen i år och jag på XC cupen. Skönt på sätt och vis....då Freddan med stor sannolikhet kommer vara riktigt vass i år;-).
I morse gav jag mig ut tidigt för ett skoterspårs pass och det var gudomligt fina skoterspår idag. Blev ett lyckat pass, där kroppen kändes bra hela passet. Har vart ganska lugn träning nu några dagar och då kroppen kännts lite sliten tidigare kändes det skönt att den svarat bra på några lugna dagar nu.
Nu väntar lite morgonintervaller imorgon bitti. Kanske dax att köra dem på testcykeln. Använder den helst bara då inte fungerar att köra ute pga väder eller dyligt. Eller vid tillfällen då jag vill stämma av med wattmätare hur formen är. Jag kör nog 9 av 10 pass ute. Jag tycker det är helt överlägset och det passar mig bra. Men nu är det kanske dax att stämma av formen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar