måndag 11 mars 2013

Snabbdistans skoterspår.

Har haft pappaledigt några måndagar nu och det här var första dagen med riktigt kanonväder. Vi har vart ute hela dagen och bara njutit.


Lite bobåkning naturligtvis!!!



Dagens tänkta träningspass blev inte testcykel(som tur var). Då barna ville upp kl 06 i morse och jag hade som plan att försöka träna innan dem vaknade.....
Klämde in ett snabbdistans på em på skoterspåren istället. OCH vilka skoterspår vi har här just nu. Tror aldrig jag kört på finare. Dem är hårda som asfalt, breda som en smalare grusväg. Det funkade kanon att blåsa på för fullt på dem. Började med att köra rakt ut på sjön, på skaren. Det höll hyfsat, gick igenom lite grann, men inga problem. Sen var det järnet i 25 min, innan jag gjorde en 180gradare och körde i stort sett samma väg hem.
Riktigt bra pass. Det gäller att försöka nyttja dem här skoterspåren nu och dra fördelen av att vi har dem här i norr. För barmarksträningen känns väldigt avlägsen nu. Men jag tror ändå att skoterspårs träningen ger en hel del för oss mårtenbajkare!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar