onsdag 23 maj 2012

Gästrikecupen fjärde deltävlingen

Jaha, då har man åkt på stryk för första gången på många år i Gästrikecupen.... Men ja skäms inte för det;-). Magnus Darvell och Mattias Nilsson hade tagit sig tiden att komma och besöka oss igår. Darvell vann före mig och Nilsson blev 3:à.
Tävlingstiden igår var bara 50% av normal vinnartid, så det var verkligen fullgas från start till mål.
Darvell satsade från start och fick en lucka på 10 sekunder som höll sig ganska konstant i ca 4 varv. Jag provade flera gånger att försöka gå ikapp, men när man ligger på max är det lite svårt att öka....
Nilsson och jag låg ihop efter fyra varv, när han tappade kedjan och jag for utanför snitseln så fick jag en liten lucka på Nilsson som höll in i mål. Jag slutade 19 sek efter Darvell och Nilsson ytterligare 20 efter mig.
Riktigt roligt race, med intensiv och krävande bana. Ca 50 startande och många åskådare.
Med 3 Svenska Mästare på Startlinjen så var det bra standard på startfältet;-).




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar