tisdag 29 maj 2012

Gästrikecup Testebovallen

Blev lite sen till g-cupen idag och hann inte med att kolla in banan. Hann ivf värma upp hyfsat och hann se lite av avslutningen. Så när starten gick och Jesper Hjortsberg tog spets, så la jag mig bakom honom. Han körde på bra, så det passade mig. Banan innehöll flera tekniska partier som var riktigt roliga. Innan varvning gick jag om och fick Pelle Sjudin med mig. Efter en felkörning,så var jag plötsligt efter igen. Men ryckte upp mig och ut på varv två fick jag en liten lucka till Pelle och jag körde på dem sista varven i ett tempo där jag försökte hålla ett högt tempo, men ändå ha kraft att attackera när jag gick in i tekniska partier. Då det oftast är där som det går att vinna tid, med så liten kraftansträngning som möjligt. Kroppen kändes lite seg i början idag, kände mig faktiskt piggast på dem sista varven. Kan ha och göra med att jag var för dåligt uppvärmd eller så är det bara för att jag är gammal och trög-startad.


Kände mig lite som en Ockelbo skoter idag;-). Lite svårstartad, men så fort den bara tuggat igång så finns det inget som kan stoppa den:-))))
Ha det gött allihop och kom ihåg att "burka" i kurvorna !!!!

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar