torsdag 15 september 2011

Pendling

Pendlar till jobbet varje dag, oavsett väder. Generellt så går det faktiskt riktigt bra. Kan kännas lite tungt ibland när det ösregnar. Men som oftast går det bra bara man kommer igång.
Snabbaste vägen tar ca 15minuter en kvart dvs lika länge som det tar att baka en pizza;-).
Till jobbet brukar jag ta det lugnt , men på hemvägen tar jag i lite mer och passar det så kör jag lite längre.


Ryggsäck på, med matlåda och mackor i för att klara av en jobbdag.


Brukar ta stigen som börjar bakom huset. Riktigt fin faktiskt och så tjänar jag 1 minut på det. Kan vara en viktig minut ibland om man sovit över....,,


Sen blir det en par km grusväg innan jag kommer ut på asfalten.



Har jag vaknat i god tid brukar jag passa på att ta en titt ut över sjön och njuta av utsikten. Men som oftast har man ju ganska bråttom på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar