måndag 2 december 2013

Äntligen igång

Har vart rasslig sista veckan och inte kunnat träna någonting. Nu idag testade jag med att köra lite testcykel. Har gjort en planering för veckan och som mål har jag att genomföra alla passen något lugnare än vanligt för att inte åka på något bakslag och bli sjuk igen. Därför tejpade jag helt enkelt över wattmätaren på monarken och gick på känsla.....det skulle jag inte gjort. Dem tre första intervallerna gick jag ut på tok för hårt och hade syra upp över öronen. Så jag fick lov att köra en intervall utan tejp och sen gick det bättre. Ganska nyttigt faktiskt. Jag hatar att sitta och stirra på en watt eller pulsmätare, så i vinter ska jag nog låta tejpen sitta där och fokusera på annat istället. Nu väntar ett gym pass imorgon bitti och det är det första på länge oxå. Jag kör nog samma taktik då med. Vi går ut stenhårt, så kanske man blir sådär skönt gymstel i kroppen till onsdag.
Sen har det hänt en hel del andra saker på sista tiden som tänker skriva om senare i veckan.
Vilken cliffhanger.....spännande, vad kan det vara????;-)


En bild på min första heldämpade Giant från 2002. Den tog faktiskt det första SM guldet i Eliklassen på fulldämpat. Sen dess har jag kört fulldämpat från Giant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar