måndag 18 februari 2013

10 intervallpass på 7 dar

Ja, det är veckans mål. Att köra en vecka med bara intervallpass, för att höja upp syreupptaget en nivå. Körde ett lite specialupplägg 2009 med några intensiva intervallperioder och jag kände att det gav mig bra utdelning.
Fyra intervaller på fyra minuter, kan låta som att det är ganska enkelt, men dem ska genomföras på 85-90% av Maxpuls, så det brukar inte vara någon lek. Efter några dagar brukar jag fundera en del över vad jag egentligen håller på med.
Började i morse med ett pass ute på Mountainbiken. Så nu är det bara 9 pass kvar.
Ikväll kör vi igen....,,



Så här kommer förhoppningsvis
Veckan se ut. Hoppas bara det kommer funka att köra rodd fyror. Har inte gjort det förut, bara använt roddmaskinen till uppvärmning. Men den aktiverar många muskelgrupper och det brukar vara bra då man kör intervaller. Plus att det avlastar psyket och cykelmusklerna lite grann.



Den här platta vägen, kommer jag få se ett antal gånger den här veckan.
Men till helgen är tanken att dem avslutande passen kommer kunnas köras i backe.
KÄMPA!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar