söndag 8 juli 2012

Mörksuggan




Jaha då kan man lägga en till femteplats på högen. Har blivit femma på alla långlopp hittills i år. Mattias Wengelin, Lars Bleckur, Magnus Darvell har jag alltid haft före mig,sen har det alltid vart olika personer som klämt sig in före. Jaja...jag är ivf grymt nöjd med mitt resultat idag.
Kände mig riktigt laddad idag innan start, kanske lite väl laddad. När mastern släppte fältet och jag kollade bakåt efter några hundra meter. Så hade jag fått en lucka på ca 20m utan att mena det....hade glömt bort att backen upp till Vida Blick var längre än jag kom ihåg. Men höll ihop det bra ändå upp till toppen. Sen på vägen ner, så var det nån trött cykelcity kille som absolut skulle klämma sig in före.....sen släppte han lucka till tätgruppen. Trist .... Fick jaga ikapp ca 30 sek under 5 riktigt dryga km. Där brände jag på tok för mycket energi.
Sen repade jag på mig efter ett tag, men blev ordentligt sliten mot slutet och flög av både en och två gånger.
Hade väl krampkänning dem sista 2 milen. Nu vilar vi några dagar, sen börjar uppladdningen för mitt nästa race. Kanske Engelbrektsturen, annars blir det Finnmarksturen nästa.



Laddade upp med vara med på städ-dag uppe i stugan, några mil utanför Mora. Körde Röjsåg några timmar och fikade några timmar, precis som det ska va!!!



Fin utsikt, med sol långt in på kvällen.
Det här kortet tog jag vid kl 22!!!
Tack för en Trevlig helg.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar