lördag 28 juli 2012

Ladd för Engelbrektsturen

Har nu bestämt mig för att köra Engelbrektsturen. Körde ett fint distanspass idag som sista uppladdnings pass.
Smög upp tidigt och gav mig iväg innan lillgrabbarna vaknat.


Körde en utomhusfrukost för att inte väcka dem sovande.




Kollade in en fin runda och bestämde mig för att utforska lite grusvägar söderut och västerut från stugan sett.



Solen sken, men det var lite kallt och fuktigt i luften. Luktade sådär gött som det kan göra i skogen såna här mornar.



Tog drygt en timme, sen åkte benvärmarna av.



Häftigt med vatten på båda sidor, men ändå ingen bro. Siljansfors naturreservat.



Siljansleden uppe vid Malibambo, en utomhus kyrka mitt i skogen. Nygrusat och fint.



Blev lite stig ändå....kunde inte hålla mig.



Skön utförskörning på en såndär liten grusväg med en hel del sten. Bara att stå på.
Ca 75 km med ca 1700 höjdmeter. Kolla in mer info på STRAVA.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar