måndag 13 juni 2011

Lida loop över förväntan

Igår kördes Lidaloop, andra deltävlingen i långloppscupen.
Jag bestämde mig för ungefär 4 veckor sedan att jag skulle köra Lida och har sen dess tränat lite extra. Fick en ganska kass start, låg runt 20:e plats efter startbacken,men lyckades ganska enkelt ta mig framåt i fältet. Försökte sen ligga runt 5:plats hela tiden. I slutet på första loopen fick wengelin, Löfström och Nilsson en liten lucka, men den lyckades jag och darvell täppa igen. 29"aren kändes helt brutalt skön på de tekniska stigarna, jag bara satt och flinade ibland;-). På andra loopen hände inte så mycket förutom att jag körde över Darvells vad efter att han vurpat precis framför mig:-(. Jag försökte hoppa över hans ben när han låg på stigen,men lyckades inte helt, men det gick bra ändå, jag hade mjuka däck tyckte darvell efter målgång:-).
Vid varvningen inför sista loopen sprack det isär lite igen och sista loopen bestod mest i att jaga dem som var framför. Mina krafter tog tyvärr slut när det var 5 km kvar och jag kämpade mig imål på en 7:e plats. 1,45 efter Lars Bleckur som vann före Darvell. Ja är helt enkelt supernöjd med att ha hängt med så pass bra i täten med så lite träning. Jag kan lova er alla att utan 29"aren hade jag inte gjort så bra ifrån mig. Nu är jag ännu mer övertygad om att 29" är framtiden. Tyvärr så tar det bara lite längre tid för vissa att fatta det.....eller kanske bra för mig, för då kan jag fortfarande vara med och leka med alla 26"are ett tag till;-).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar