tisdag 14 maj 2013

Gästrikecupen #2 testebovallen

Andra deltävlingen i gästrikecupen kördes på den sedvanliga testebovallen i utkanten av Gävle. Små förändringar på banan i år mot tidigare. Bara till det bättre tycker jag. Banan är snabb och har några kortare klättringar. Inte så stökig, men har ändå en hel del rolig singletrack. Ca 125!!!! Deltagare till start idag. Grymt kul, cupen växer hela tiden. Idag blev det en hel del omkörningar när varvet är ganska kort, vilket inte är helt optimalt. Där behöver vi i framtiden nog tänka om och ha fler omkörningsmöjligheter och längre varv. Och hur gick det för mig då?? Ja, idag har jag väl upplevt allt sånt där strul som man inte direkt önskar. En vurpa på första varvet med stukad tumme som följd. Kedjestrul... Och pyspunka dem tre sista varven. Men annars gick det kanon:-). Kroppen kändes helt ok idag. Kunde bryta och spurta i backarna utan att dra på mig alltför mycket syra. Cyklade imål med tomt framdäck runt en 8:e plats tror jag. Ser redan fram mot nästa tisdag. Alla är välkomna, det är skitkul!! Kolla in Gästrikecupens hemsida för mer info.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar