onsdag 15 februari 2012

Snabbdistans

Hade planerat intervaller ute på mtb'n efter jobbet. Ändrade mina planer under uppvärmningen till snabbdistans istället. Ibland kan det kännas skönare och bara köra på. Istället för att behöva starta igång på varje intervall ett antal ggr. I början de första 10 minuterna kände jag mig som ett fullblodsproffs, trots snömodd och motlut låg jag bara kvar på tyngsten och bara körde utan att bli alltför trött. Men märkte ganska snabbt varför jag känt mig så stark. När jag svängde av österut så slog vinden emot mig och piskade mig retfullt i ansiktet. Puh visste att jag hade ca 50 min kvar att köra på i motvinden då......men lyckades ändå slita mig kvar på tyngsta växeln ända till mål. När jag svängde upp på uppfarten till huset så hörde jag ett skrapande ljud från framhjulet. Stannade och snurrade på det och..... Bromsen ligger på :-(((. Undrar hur länge den gjort det? Skit i det, extra bra träning idag;-).
Nöjd med mitt genomförande av dagens pass.
Hej hopp håll stumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar