fredag 10 januari 2014

Huka er gubbar, för nu laddar han om

Ja, vilken upplevelse jag hade igår. Slutade jobbet lite tidigare för att hinna med ett lite längre pass. Kom iväg strax efter 14 och med lätt huvudräkning, så skulle jag kunna köra ungefär 1 1/2 timme i dagsljus. Så långt, allt väl.... Knäppte igång lampan och den lyste som vanligt i 30 minuter!!! Sen blev det svart, då menar jag riktigt SVART. Oj, nu var jag 2 timmar hemifrån med trasig lampa. Någonstans mellan Jädraås och Åmot. Genast kom jag att tänka på att det var just här, som dem sett 4 vargar för en vecka sedan!!! Oj oj oj, inte få panik nu Magnus. Som tur var hade jag en liten lampa på styret, så att jag åtminstone syntes bland de andra trafikanterna. Men den hjälte inte mig mycket. Mitt i skiten, så började det naturligtvis att regna oxå. Tog mig i varje fall ca 3 mil fram till Ockelbo där jag hade sån tur att jag träffade en klubbkompis:-))). Fick låna en lampa och allt löste sig med mycket Tur. Stort Tack till familjen Hagelin för lånet av lampan.
Nu har jag i vart fall, skaffat mig en ny lampa, så nu laddar vi om.
Både bössa och lampa;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar