söndag 11 september 2011

Grävning och träning

Åkte upp till stugan i fredags kväll utanför Gesunda. Lördagen ägnade vi oss åt att gräva in vatten till stugan. Naturligtvis kom jag på berg redan första metern:-(. Med en minigrävare flyttar man inte på berg, så det var bara att gräva runt..... Idag söndag har dagen mest handlat om att snygga till efter allt jag grävt upp med grävarn. Ska bli riktigt skönt att få vatten i stugan. Nu återstår att montera ett litet kök och att få in en vedeldad kamin innan vintern. Hann med ett kort pass idag på mtb'n oxå. Nötte på "min" nya bana vid stugan som mäter runt 6km. Den är grymt rolig och riktigt riktigt tuff. Idag var den dessutom ganska hal efter allt regnande. 25 min på 6 km, säger ganska mycket.....och då körde jag hårt. Men fy fasen vad grym 29'an är, när det är halkigt. Man har sånt grymt grepp, trots alla blöta stenar och rötter. Man måste bara våga lita på att det är så bra grepp som det är.
Ni som inte testat en 29'a än, gör det om ni får chansen och åk ut i skogen bland rötter och stenar. Ni kommer att bli frälsta, jag lovar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar