måndag 2 februari 2015

På den tredje dagen.

Och på den tredje dagen uppstod mjölksyra. 
Tredje hårda träningspasset av nio i min uppladdning inför Fatbike SM. 
Blev ett sent testcykelpass idag och det stod 30sek intervaller på schemat. 6st 30 sekundare med ca 4 min vila mellan varje intervall. Inte så ofta jag kör den här typen av intervaller, brukar ofta vara lite längre intervalltid. Men har hyfsad erfarenhet av att dem här intervallerna, då dem brukar kunna ge lite extra kraft till benen. Det jobbigaste med den här typen av pass är egentligen all mjölksyra man drar på sig, med all syra i kroppen brukar man kunna bli lätt illamående. Det blev jag idag oxå ..... Men inte sämre än att en Vienetta glasstårta gick i efteråt. 
Imorgon kväll hoppas jag på ett utepass på Fatbike cykeln. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar